Sõprade ring
Liitu Sõprade ringiga ja säästa! Vaata veel

Rehvid

Sooduspakkumised

Kuidas valida endale head rehvid?

Ott Tänak on ilmselt Eesti kuulsaim võidusõitja, meie esimene maailmameister. Kui lugeda uudiseid rallikarussellist, kohtame järjepidevalt teateid sellest, kas „rehvivalik oli õnnestunud” või  „rehvivalik oli halb”. Head rehvid on punkt, mille tähtsust rallis ei ole võimalik üle hinnata. Seda on Tänak ka korduvalt rõhutanud.
 
Kui rääkida rallist, tuleb muidugi esmalt meelde kaubamärk Kumho - võistlushimuline rehvitootja, kes on saanud mitmeid võite Le Mansi 24-tunni võidusõidult. Kumho rehvidel on kõrgtasemel sooritusvõime ja nad on tihti parimate rehve hindavate ajakirjade edetabelite esikümnes. 
 
Seega tasub kuulata maailmameistrit ning pöörata tähelepanu, milliste rehvidega sina sõidad! Selleks vaatame punkt-punktilt üle kõik, mida valiku tegemiseks teada oleks tarvis. Rehvide müük on oluline tegevusala paljudel nutipoodidel, ent 1a.ee valik on ilmselgelt parim.

Kas sul on juba rehvivahetus tehtud?

Igal kevadel ja sügisel seisab autoomaniku kalendris ikka ja alati üks kindel tegevus: rehvivahetus. 
Lähtuvalt aastaajast jagatakse rehvid kahte kategooriasse:
suverehvid (kohustuslikud 1. mai-15. oktoober) on vaiksed, kütusesäästlikud, nende müratase on madal ning need on varustatud veesoontega vesiliu vältimiseks.
talverehvid (kohustuslikud 1. detsember-1. märts) haakuvad paremini lumise ja jäise teega, kuna neil on sügavam rehvimuster. Jäisel pinnasel sõitmiseks sobivad paremini naastrehvid.

Aga ma ei vahetagi rehve, sest mul on lamellid!

Tõepoolest, lamellrehvidega sõitja säästab igal aastal mõned tunnikesed, mis kuluvad rehvivahetusele. Ent kas see ajasääst kaalub üles kõik muu? See küsimus võimaldab tundide pikkusi vaidlusi pidada, mistõttu me siinkohal süvenema ei hakka. Rusikareegel on see, et kui sul pole just liiga palju sõidukogemusi ning soovid talvistes jäistes oludes turvaliselt kohale jõuda, vali naastrehv. Kui aga sõidad ainult ilusa ilmaga ning kuival teekattel ning sind häirib naastrehvi tekitatud müra, siis vali lamellrehv
 
Näiteks on hea valik kaubamärk Hankook, mis  on üks suuremaid ja kiiresti kasvavaid rehvide tootjaid, mis toodab innovaatilisi, radikaalseid, kuid samas kõrgkvaliteetseid ning kõrge läbitavusega rehve. Praeguseks hetkeks on Hankook seitsmendal kohal maailma suurimate tootjate seas ning on kõige kiiremini kasvav tootja maailmas. 

Rehvid kulunud? Taasta ära!

Taaskasutus on moes – see on tõsi. Aga, kas see reegel kehtib ka rehvide osas, on juba iseküsimus. Rehvi taastamine tähendab lühidalt öeldes seda, et kulunud rehvi vanale karkassile pannakse uus turvis. Peamine argument valida taastatud rehv on hind: kui valid taastatud odavad rehvid, võib sääst olla tõesti kuni 40 protsenti. 
 
Samuti saad tunda ennast ökoloogiliselt teadlikuna, kuna ei viska vana rehvi ära. Need kaks argumenti on muidugi kaalukad, ent taastatud rehv teeb tugevamat müra ning mis peamine - pidurdusvõime on neil halvem. Seega – kas soodne hind või turvaline ja vaikne sõit? Mõlemat korraga saab harva.
 
Taastatud rehvide osas tasub pilk peale heita sellistele tootajatele nagu Triangle -  25 miljoni tootega aastas on ettevõte Hiina rehvitööstuse liider ning esimene ja juhtiv radiaalrehvide tootja. Samuti on hea valik Sava, mis on üks suuremaid ja edukamaid tootjaid Kesk-Euroopas. 

Kas rehvid on ikka kvaliteetsed?

Et keegi ei saaks sulle müüa rehvid, mis pole kvaliteetsed peatume lühidalt ka kvaliteediklassidel:

- Kvaliteetrehvid
on nõuetele vastava märgistusega ning neid müüakse täieliku valmistajapoolse garantiiga.
- DA (Deffective Appearance) rehvid kuuluvad teise klassi välimuse vigade või vähemärgatavate remonditud kohtade tõttu, millel puudub mõju sõiduohutusele. Ka neile kehtib täielik valmistajapoolne garantii. 
- Max 30 km/h rehve ei tohi sõidukitel ja nende haagistel kasutada.
 
Kui  jutt on kvaliteedist, tuleb esmalt meelde muidugi Saksa tootja ning tõepoolest Continental -  üks suurimaid Saksa tootjaid - valmistab rehve kesk- ja luksklassi kompaktautodele. Tänaseks on üle kolmandikul autodest all Continentalid. 140 aastat kogemust ja oskusteavet on loonud Continentalile maailmas suurepärase maine.
 
Kuid samas, kvaliteedi osas ei tee mitte mingeid järeleandmisi ka Jaapani ettevõte Yokohama, kes on liider uute tehnoloogiate ja innovaatiliste ideede poolest. Tegu on maailma ühe suurema tootjaga, kes valmistab ja müüb premium-klassi rehve juba üle 100 aasta.

Mida see numbrijoru ikka tähendab?

Kindlasti on igaüks näinud naljapilte autodest, kuhu on topitud täiesti sobimatud rehvid. Paraku ei jää taolised pildid ainult Facebooki huumorirubriiki, vaid selliseid kohtab ka Eesti teedel. Kui rehvid pole sinu jaoks mitte eputamiseks, vaid selleks, et tagada turvaline sõit ning parim sõiduelamus, tasub heita pilk oma sõiduki tehnilistele andmetele. Seal on kirjas kolm numbrit, mille põhjal on lihtne autole sobivas suuruses rehvid valida. 
 
- Rehvi laius
- Kõrguse/laiuse suhe
- Velje diameeter
 
Näiteks, markeering 205/55 R17. Number 205 tähistab laiust millimeetrites, number 55 kõrguse suhet rehvi laiusega (protsentides) ning R17 näitab seda, et need sobituvad 17-tollisele veljele.

Müra mis summutab autoraadiost isegi Rammsteini

Lamell- ja naastrehvide suurimaks erinevuseks on müratase – lamellid tekitavad väiksemat müra, naastrehvid on tänu naastudele mürarikkamad. Mürataset mõõdetakse detsibellides (dB), vastav number on ka ära märgitud – mida väiksem number, seda väiksem müra.

Peale rehvivahetust muutus auto kahtlaselt januseks ...

Ehkki tänapäeva autod pole enam kuigi „janused” on kütusekulu ikkagi märkimisväärne väljaminek. Sõidad korra Tallinnast Tartusse ja tagasi ning pool paaki läinud ... Rehvide valikust sõltub kütusekulu täiesti arvestataval määral.  Rehvide ja auto kütusekulu vahelist suhet ehk kütusekulu efektiivsust väljendatakse klassides A-st kuni G-ni. Kõige tõhusamad rehvid kuuluvad klassi A, kõige vähem tõhusad klassi G. Vähegi oma oma rahakotist ning ka keskkonnast hooliv autoomanik peaks soetama komplekti, mis kuulub vähemalt C klassi. Seega pole autorehvide müük küll mingi raketiteadus, ent teadlikkus on siiski vajalik. 

Viimane samm: hinnavalik ning ost ongi tehtud

Vajad sa suve-, talve- või aastaringseid rehve – eelkõige veendu sobivates mõõtudes ja kvaliteedis. 1a.ee nutipoes on muudetud rehvide müük väga mugavaks ning siit leiad endale sobiva variandi absoluutselt igale neljarattalisele, uuri lähemalt! Sobiva hinna ja kvaliteediga toote leiab 1a.ee veebipoest igaüks.
 
Kui hind on oluline, võiks vaadata sellist kaubamärki nagu Kormoran, mille tooted eristuvad teistest oma mitmekülgsuse ja hinna poolest. Bränd pakub rehve paljudes erinevates kiirusindeksites, madala mürataseme ja soodsa hinnaga.
 
Korduma Kippuvad Küsimused (KKK) 
 
Millise tootja rehvid on kõige kvaliteetsemad?
Rehvide kvaliteet on subjektiivse hindamise küsimus ning rehvide valik on väga emotsionaalne otsus, seega on väga raske öelda, millised rehvid on kõige kvaliteetsemad. Eestis korraldab meie tarbija jaoks olulisemad rehvitestid ADAC, Tehnikamaailm, ACE Auto Club Europa e.V., Auto Bild ja Autozeitung. Nende andmetel on selleks MICHELIN.
 
Kui kaua peavad rehvid keskmiselt vastu?
Rehvid peavad vastu 4-5 aastat, aga seda eeldusel, et neid hooldatakse ning säilitatakse puhtas, kuivas ja jahedas ruumis, kuhu päikse peale ei paista. 
 
Millal peaks uued rehvid ostma?
Kõige lihtsam on panna 2-eurone rehvimustrisse ning kui muster on madalam kui mündi hõbedane serv, tuleb osta uued rehvid.
 
Kumb on parem, kas lamell- või naastrehv?
See on peamiselt maitse küsimus, sest täna müügis olevad rehvid on kõik nii head, et Eesti kliimas ei jää hätta kummagagi. Naastrehvil on eelis sileda jää peal, sest naast tungib jäässe. Lamellid teevad vähem müra.
  
Mida tähendavad rehvide märgistused?

- Rehvi laius - Rehvi laius küljest küljeni (millimeetrites).
- Ristlõikesuhe - Protsentides väljendatud rehvi ristlõike ja laiuse suhe. Näiteks ristlõikesuhe 65 näitab, et rehvi kõrgus moodustab 65% selle laiusest.
- Ratta diameeter - Ratta diameeter (kõrgus) tollides.
- Koormusindeks - Rehvi koormusindeks näitab rehvi maksimaalset kandevõimet (kg). Koormusindeksi leiate rehvi küljelt, diameetrist paremal.
Näiteks rehv, mille koormusindeks on 91, suudab kanda 615 kg raskust. Küsige lisateavet kohalikult edasimüüjalt.
- Kiirusindeks - Kiirusindeks on rehvi maksimaalne lubatud kiirus õige rehvirõhu ja ettenähtud koormuse korral. Kiirusindeks on märgitud rehvi küljele koormusindeksi numbri järele. Näiteks on kiirusindeksiga V rehvide maksimaalne lubatud kiirus 240 km/h.