Sõprade ring
Liitu Sõprade ringiga ja säästa! Vaata veel

Filtreerimine

Hind
Rehvi omadused
Kesk-Euroopa talverehv on kohandatud maanteedel sõiduks, mida talvel regulaarselt korrastatakse. Skandinaavia (lamell) talverehv on hea alternatiiv naastrehvidele, sobib kasutamiseks karmides talvetingimustes. Naastrehv sobib neile, kes tahavad täielikku kindlustunnet talvistel teedel liiklemisel. Naastude lisamisvõimalusega rehv on samaväärse omadusega nagu naastrehvid kuid jäisel teekattel sõitmisel omavad naastrehvid suuremat eelist.
Rehvi tüüp
"M+S – „mud and snow” Talve- või off-road rehv (pori ja lumi).
Läbimõõt R
Rehvi laius ühest servast teiseni. Seda võib näha ka rehvi nimes, näiteks R16, R17 jne.
Rehvi kõrguse koefitsient, %
Rehvi profiil ehk rehvi kõrguse suhe laiusesse protsentides. Mida väiksem number, seda madalam on rehvi kõrgus.
Kiiruse indeks (SI)
Kiirusindeks ehk rehvi maksimumkiirus, mida rehv suudab taluda. J-100 km/h, K-110 km/h; L-120 km/h; M 130 km/h; N-140 km/h; P-150 km/h; Q-160 km/h; R-170 km/h; S-180 km/h; T-190 km/h; U-200 km/h; H-210 km/h; V-240 km/h; W-km/h; Y-300 km/h; ZR -üle 240 km/h.
Koormusindeks (LI)
Koormusindeks ehk ühele rehvile lubatud maksimaalne koormus (kg)
Turvisemustri tüüp
Suunatud , sümmeetrilised ja asümmeetrilised rehvimustrid. Suunatud - tagab hea haardumise teega ja parema pidurdamise, kuid seda liiki rehvid peab paigaldama eranditult liikumissuuna järgi. Rehvi paigaldamisel peab kindlasti järgima väliskummi pöörlemissuunda. Juhib hästi kõrvale vett. Sümmeetriline- on suuremal määral suunatud vee kõrvalejuhtimisele rehvi. Paigaldamisel pole suund oluline. Asümmeetriline- protektori iga tsoon võib täita omaenda ülesannet, mis parendab oluliselt summaarset veojõudu, nii kuival kui märjal teel. Paigaldamisel on kohustuslik võtta arvesse sisemist/välimist osa Head näitajad paljude parameetrite järgi Juhib hästi kõrvale vett Suuremad plokid välimises osas, mis tagab parima stabiilsuse kurvides
Kütusekulu tõhusus
Kütusekulu on hinnanguliselt klassides A kuni G. Kõige tõhusamad rehvid on klassis A, ning kõige vähem tõhusamad rehvid on klassis G
Haardumine märja kattega
Haarduvus märjal on rehvi ohutuse oluline näitaja. A = lühima pidurdusmaaga rehvid; F = pikima pidurdusmaaga rehvid.
Külgmiste seinte tugevdus
Tugevdatud rehv pakub täiendavat kindlustunnet suurema koormuse või madala õhurõhu korral. XL – Suurendatud kandevõime taluvusega rehv (eXtra Load). RF – Tugevdatud rehv (ReinForced), nagu ka XL rehv, talub suuremat koormust ning kandevõimet. C - sümboliseerib kaubikutele sobivat rehvi.
FR-ketta velje kaitse
Veljekaitsega rehvi kaitseserv aitab vähendada hõõrdumisest ja löökidest tekitatud kahjustusi veljel ning põhilöögi saab sel juhul veljekaitsega rehv ning mitte velg.
Kaubamärk Norrsken×
Kuvatud: 16
Sorteeri:
Talverehv Norrsken Ice Razor, 205/55 R16 91 H, taastatud
38,23 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 205/55 R16 91 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 205 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 55
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 205/60 R16 92 H, taastatud
33,52 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 205/60 R16 92 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 205 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 60
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 235/45 R17 94 H, taastatud
37,78 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 235/45 R17 94 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 235 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 45
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor 225 55 R17 97H With Studs, taastatud
44,77 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor 225 55 R17 97H With Studs, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 225 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 55
Talverehv Norrsken Ice Razor, 205/60 R16 92 H, taastatud
40,09 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 205/60 R16 92 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 205 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 60
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 185/65 R15 88 T, taastatud
36,07 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 185/65 R15 88 T, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 15"
  • Rehvi laius: 185 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 65
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 225/65 R17 102 H, taastatud
47,89 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 225/65 R17 102 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 225 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 65
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 215/55 R16 93 H, taastatud
43,28 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 215/55 R16 93 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 215 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 55
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 185/65 R15 88 T, taastatud
29,34 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 185/65 R15 88 T, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 15"
  • Rehvi laius: 185 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 65
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor 215 60 R16 95H With Studs, taastatud
43,87 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor 215 60 R16 95H With Studs, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 215 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 60
Talverehv Norrsken Ice Razor 225 55 R17 97H, taastatud
39,85 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor 225 55 R17 97H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 225 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 55
Talverehv Norrsken Ice Razor 215 60 R16 95H, taastatud
38,70 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor 215 60 R16 95H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 215 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 60
Talverehv Norrsken Ice Razor, 215/55 R17 94 H, taastatud
39,25 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 215/55 R17 94 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 215 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 55
Talverehv Norrsken Ice Razor, 235/45 R17 94 H, taastatud
43,76 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 235/45 R17 94 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 235 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 45
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 225/65 R17 102 H, taastatud
54,48 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 225/65 R17 102 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele
  • Rehvi omadused: Naastrehv
  • Läbimõõt R: 17"
  • Rehvi laius: 225 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 65
(9)
Talverehv Norrsken Ice Razor, 215/55 R16 93 H, taastatud
36,86 / tk
Talverehv Norrsken Ice Razor, 215/55 R16 93 H, taastatud
  • Rehv on mõeldud: Maasturitele, Sõiduautodele
  • Rehvi omadused: Naastude lisamisvõimalusega
  • Läbimõõt R: 16"
  • Rehvi laius: 215 mm
  • Rehvi kõrguse koefitsient, %: 55
(9)
Kuvatud: 16

Kuidas valida talverehve?

´´Ega tali taeva jää!´´- see ütlus sobib ideaalselt meie kliimasse. Olgugi, et viimasel ajal on ilmataat ennast väga leebest küljest näidanud, ei pruugi see nii edaspidi jääda. Ja olgem ausad, hilisõhtud ja varahommikud kipuvad kohati ikkagi nullilähedaseks ja alla selle langema.
 
Erinevad rehvitootjad soovitavad suverehvid talverehvide vastu vahetada juba siis, kui keskmine päevane temperatuur langeb alla +7 °C. Põhjus lihtne- alla selle temperatuuri kaotavad suverehvid oma parimad sõiduomadused ning nende kasutamine võib koguni ohtlikuks muutuda.

Millal tuleb suverehvid talverehvide vastu välja vahetada?

Eesti mõistes on talverehvid naastrehvid ja lamellrehvid. Alates  15.oktoobrist- 31.märtsini on Eestis lubatud kasutada talverehve. Ehk siis sellel perioodil võib rahuliku südamega sõita meie teedel naastrehvidega.
 
Kohustuslikuks muutub talverehvide kasutamine alates 1. detsembrist  ja seda kuni 1. märtsini. Alates 1. aprillist kuni 15 oktoobrini ei ole lubatud enam naastrehve kasutada. Küll aga võib aastaringselt sõita lamellrehvidega.
 
Kindlasti ei ole aastad vennad ja on juhtunud, et talv on kordades varem kätte tulnud kui tavaliselt. Sellisel juhul on tehtud ka erandeid rehvide kasutamise alguse ja kestuse suhtes. Loomulikult ei tasu alati oodata viimase päevani, mil on lubatud suverehve kasutada. Mõistlik on rehvivahetus teha ära juba aegsasti. Esimeste miinuskraadide ja lume saabudes on enamus rehvivahetuspunktid paksult rahvast täis ja võib juhtuda, et lähipäevadel ei leidugi enam ühtegi vaba aega rehvide vahetamiseks.

Mis asjad on talverehvid ja miks on nii oluline nendega sõita?

Talverehve on müügil kahte tüüpi- lamellrehvid ja naastrehvid. Nii palju kui on autojuhte on ka arvamusi, missugused need õiged talvised rehvid olema peaksid. Ilmselt oleme kõik langenud pisikesse vaidlusesse teemal- lamellrehvid vs naastrehvid ja tulihingeliselt kaitsenud oma seisukohta sellel olulisel teemal.
 
Tegelikult ongi see väga tähtis, sest head rehvid talvistes oludes on väga tähtsad. Just need neli tegelast auto all, on need mis aitavad masinat libedal teel oma sõidusuunas hoida ning meid ohutult punktis A punkti B viia.
 
Talverehvid sisaldavad rohkem looduslikku kummi, seega ei lähe rehv liiga kõvaks ja jäigaks, kui temperatuur langeb alla 7 °C. Rehvid püsivad külmas kliimas paindlike ja stabiilsetena ja väheneb ka pidurdusteekond.
Lisaks pakuvad need paremat haarduvust lume ja jääga külmadel niisketel teedel. Rehvimuster on suuremate mustriklotsidega kui suverehvidel ja oluliselt sügavamate soontega, mis kaevuvad hästi lume ja jää sisse. Mustrisse lõigatud sooned ehk lamellid juhivad kõrvale vett, vältides nii vesiliu tekkimise ohtu.

Missugust rehvitüüpi eelistada?

Nagu eelpool mainitud sai on talverehve kahte tüüpi, ehk siis naastrehvid ja lamellrehvid. Kes mis rehvitüüpi eelistab on suuresti maitse asi ja sõltub paljuski sellest, mis teedel autoga sõidetakse ning juhi sõidukogemusest.

Lamellrehvid

Nende kasuks räägib peamiselt see, et neid tohib kasutada aastaringselt. Tasub silmas pidada, et selliste rehvide kasutamine suvel pikendab auto pidurdusteekonda, suurendab kütusekulu ja ühtlasi kuluvad lamellrehvid oluliselt kiiremini, kui nendega sõita aastaringselt. Seega oleks igati mõistlik ka lamellrehvid suvel suverehvide vastu välja vahetada.
 
Samuti tuleb meeles pidada, et talverehvi miinimum jääksügavus peab olema vähemalt 3 mm. Mida suurem on mustri sügavus, seda ohutum on sõita. Rehvid soovitatakse välja vahetada juba siis, kui jääksügavus on 4 mm. Kuna suverehvid on üldjuhul soodsamad, siis oleks mõistlik jätta lamellrehvid ikkagi talveperioodil kasutamiseks.
 
Lamellrehvide puhul tuleks eelistada põhjamaades kasutamiseks mõeldud lamellrehvi, äratundmiseks on rehv märgistatud kas lumehelbekesega või on siis näiteks kolm mäetippu lume peal, kus on lumehelbekese kujutis keskel.
 
Lamellrehve eelistavad enamasti autojuhid, kes sõidavad rohkem linnateedel mis on talvel üldiselt hästi hooldatud. Lamelli kasuks räägivad veel järgmised väited:
  • Lamellid on soodsamad rehvid kui naastrehvid.
  • Rehvivahetuse võib teha ära varakult, ilma et peaks ootama talvise rehvivahetuse tähtaega, milleks seaduse järgi on alles 15.oktoober.
  • Lamellrehve võib kasutada aastaringselt, kui on vähe sõitmist.  Üldiselt öeldakse, et kui suvist sõitmist tuleb ette rohkem kui 5000 km, on mõistlik lamellid ikkagi suverehvide vastu vahetada.
  •  Lamellrehvid on võrreldes naelrehvidega vaiksed ja ei tekita nii palju sõidumüra
Küll aga on libedal ja jäisel teel sõites naastrehvidel  parem pidamine kui lamellrehvidel.

Naastrehvid

Naastrehvid on ideepoolest lamellrehvid, sest neile on mustrisse lõigatud vett juhtivad ja haarduvust tagavad vaod. Erinevuseks nende kahe vahel on aga see,  et naastrehvidel on rehvimustris lisaks veel naastud ehk rahvasuus nn naelad.
 
Naastrehvi poolt räägib see, et jäisel teel on nendel parem pidamine kui lamellrehvidel. Enamasti ongi naastrehvide pooldajad pigem inimesed, kes elavad suurest linnast väljas, kus teede hooldus pole nii korrapärane. Ka algajad autojuhid soovivad enamasti sõita just naastrehvidega.
 
Miinusteks on toodud peamiselt seda, et naastrehvid tuleb kindlasti kevadel vahetada suverehvide vastu. Seetõttu tuleb teha lisakulutusi ja rehvid vajavad ka hoiustamisruumi. On veel välja toodud, et naastrehvid on mürarikkamad ning kulutavad teekatet. Naastrehvid on oluliselt kallimad, kui lamellid- sest näiteks kallimatel bränditud naastrehvidel on disainitud igaühele oma naastud.

Kas valida taastatud talverehvid või on mõistlik soetada täiesti uued rehvid?

Taastatud rehvid on rehvid, mille karkassile pannakse peale uus turvis ja see on lubatud vaid taaskasutavatele rehvidele. Taaskasutatud ehk protekteeritud rehve kasutatakse peamiselt raskeveokitel ja vaid ca 12% meie teedel sõitvatel sõiduautodel. Rehvide taastamisprotsess on kolmeosaline, ehk:
  • Harjamine- toimub pärast vana turvise, ehk rehvimaterjali eemaldamist. Harjatakse üle kahjustunud osad ning rehvi karkassid.
  • Katmine- vahetatakse välja harjamise etapis hävinenud ja kahjustunud osad ning asendatakse need uute materjalidega nagu erinevad tugevdused ja kihid.
  • Taastamine- paigaldatakse turvisele kuus kumm. Sellist spetsiaalset operatsiooni viib läbi arvuti.
Taastatud rehvide suurimaks plussiks on see, et nad on soodsad rehvid. Sellised tooted võivad olla ligi 40% soodsamad, kui täiesti uued rehvid. Lisaks on need ökonoomsemad, sest tekib vähem rehvijäätmeid.
Puudusteks on peamiselt see,  et taastatud rehvidel on kõrgem müratase ning pidurdusvõime võib olla pisut nõrgem, kui täiesti uue rehvi puhul. Ka väidavad mõned, et sellised rehvid kipuvad natuke sõidu ajal lappama võrreldes uute rehvidega, millega sõit kulgeb sujuvamalt.
 
Eks valik kas siis taastatud rehvi või uue rehvi kasuks tuleb teha ikkagi vastavalt sellele, mida oluliseks peate. Kindlasti on uus korralik rehv väga hea ning suurepärase sõidumugavusega, kuid oluliselt kallim. Taastatud rehv võib olla sama hea, kuid kindlasti odavam ost.

Rehvide märgistused , markeeringud ja mõõdud

Kui sobivat tüüpi rehv on mõttes juba ära valitud ja otsustatud ka see, kas hakkate kasutama taastatud rehvi või täiesti uut, tuleb lisaks enda jaoks selgeks teha kõige tähtsam. Nimelt- osta õiges suuruses ja mõõtudega toode.
 
See osutub esmapilgul kindlasti parajaks väljakutseks, kui teete seda elus esimest korda. Rehvidel on mitmed erinevad numbrid ja mõõdud. Kuidas seal sümbolite maailmas aga orienteeruda nii, et lõpuks saaks õiged tooted ostukorvi ja  ost sooritatud?
 
Kõige olulisem on jälgida rehvil olevaid tähiseid, ehk siis rehvi laiust, kõrguse/laiuse suhet ja velje diameetrit. Näiteks on rehvidel alati märgitud numbrite ja tähtede kombinatsioon nagu 145/70 R13 71 T
  • Esimesed kolm numbrit ´´145´´ näitab rehvi laiust millimeetrites.
  • Järgnev number ´´70´´ on rehvi kõrgus protsentuaalselt laiusest. Ehk siis 70% 145mm.
  •  R täht näitab radiaalrehvitähist
  • Number ´´13´´ on velje diameeter tollides, millele antud rehv sobib
  • Viimased kaks numbrit on koormusindeks, mille järgi saame teada rehvi kandevõime. Ehk siis antud rehvi puhul on maksimaalne kandevõime ühele rehvile 345 kg.
  • Viimane täht ´´T´´ on kiiruseindeks, mis tähistab lubatud tippkiirust antud rehvil. Näite puhul ´´T´´ on selleks kuni 190 km/h
*Koormusindeksi ja kiiruseindeksi tabelid on internetis kergesti leitavad.

Mis mõõdus peaks talverehv olema?

Talvel soovitatakse kasutada kitsamaid ja kõrgema küljeseina mõõtudega rehve. Kitsam rehv tagab parema läbivuse lörtsis ja lumes, hoides nii kokku ka kütuse pealt. Kõrgemad rehvid tagavad ka mugavama ja sujuvama sõidu jääkonaruste puhul.
 
Madalama  profiiliga rehvide eeliseks seevastu on aga valdavalt hea pidavus suuremate kiiruste juures, kuid Eesti kliimas ei ole see väga mõistlik eelis. Meie teed on libedad ja kiirusepiirangud on tehtud just seetõttu, et tagada meie kõigi ohutus liikluses.
 
Seega ei poolda me kindlasti sellist seisukohta, nagu talvel tuleks autoroolis olles kiirustada. Pigem tuleb valida ohutu sõidukiirus vastavat teeoludele, oma sõidukogemusele ning kehtivale kiirusepiirangule.

Korduma Kippuvad Küsimused (KKK)

Millise tootja rehvid on kõige kvaliteetsemad?
Liiklusohutus on väga tähtis ning head ja kvaliteetsed rehvid on väga olulised. Seega tasub alati investeerida pisut rohkem ja tuntumatesse nimedesse nagu selleks on Minerva, Hankook , Kormoran, Dunlop, Good Year, Continental, Yokohama ja Kumho. Sellised tootjad teevad rohkelt teste oma toodetele ning hoolivad väga oma toodete kvaliteedist.
 
Kui kaua peavad rehvid keskmiselt vastu?
Väidetavalt peaksid uuemad rehvid kestma umbes 50 000- 80 000 km. Näiteks Continentali rehvide tootjate sõnul kestavad nende rehvid isegi kuni 10 aastat  (soovitusega, et pärast 5. aastat tuleb rehvid viia igal aastal uuesti ülevaatusele). Tegelikult on aga oluline kontrollida rehvide kulumist ja mustri sügavust, milleks talverehvil peab olema minimaalselt 3 mm ja suverehvil 1,6 mm.
 
Millal peaks suverehvid vahetama talverehvide vastu?
Eestis on kohustuslik talverehvide kasutamine alates 1. detsembrist  kuni 1. märtsini. See aga ei tähenda seda, et lamellrehve ei võiks varem alla panna, kui ilmastik seda nõuab.
 
Kumb on parem, kas lamell- või naastrehv?
Kvaliteetne lamellrehv on üldiselt sama hea kui naastrehv. Küll aga on naastrehvidel jäisel teel pisut parem pidamine kui lamellrehvidel.
 
Mida tähendavad rehvide märgistused?
Kõige olulisem on jälgida rehvil olevaid tähiseid, ehk siis rehvi laiust, kõrguse/laiuse suhet ja velje diameetrit. Autole sobilikud rehvimõõdud leiab üldiselt auto käsiraamatust või kleebistelt, mis asuvad näiteks kõrvalistuja ukse piidal, kütuseluugi siseküljel või kapoti all.